Monday, December 6, 2010

GADGET

                                                                       My Nikon D3000

My Oh My! its been a years i use this camera n this is my 1st DSLR camera n camera ni lah yg mengaja aku "How to be a photography student". Camera ni lahir tahun lepas 29/12/2009, waktu tu aku bkn main bangge lg ade DSLR mcm bdk2 baru nak naik (hahaahahahahahaha). Aku tk kesa klu bdk2 main camera, yg mane minat gile dgn camera lg la bgs, tp ade bdk2 poyo stop bawak camera kat mane2 je smate2 nk showoff tp pki auto jgk. So walaupun memang kerjaya aku sebagai penangkap gamba, kadang2 aku segan nk bawak camera kehulu- hili, nty orng cop aku bdk baru nak up.(hahahahahaahahhahaha)
n skang ni aku br ade 3 lens termsk dgn kit lens la. 1st lens aku 50mm tp aku mampu beli 1.8 je la, tp itu pun sedap jgk la n kdng2 problem jugak coz camera aku tkd moto(moto ni function dia utk generate camera o lens, atau senang cite klu lens dgn body kau tkd moto so tkd auto focus) so bile aku pki 50mm dua2 tkd moto memang gone la kn. Tapi aku gune 50mm tu untk product jela mcm keje dlm studio, n lg 1 lens aku, aku pki 55-200. Aku tk mampu nk pki 18-300 ke 18-200 ke so jalan mudah untk aku merasa telephoto lens aku beli la lens dkt member aku 55-200 dgn harga yg agak baek la bg aku. Aku dpt beg lens, lens dgn filter hoya dgn harga rm400. Baek an??hahahaha

         My 50mm



  My 55-200

No comments:

Post a Comment